[036:91] Adam, H.: Nachhilfe-Unterricht
als pädagogischer und sozialer Index. Die Sammlung 1960, 266
ff.
[036:92] Ainsworth, M. D. u. a.:
Deprivation of maternal care. A reassessment of its effects. World
Health Organization Public, Health Paper No. 14, Geneva
1962.
[036:93] Baldwin, A. L.: Socialization
and the parent-child relationship. Child Development 1948, 127
ff.
[036:94] Baumert, G.: Deutsche Familien
nach dem Kriege. Darmstadt 1954.
[036:95] Becker, W. C.: Consequences of
different kinds of parental discipline. Rev. Child Developm. Res. 1964,
169 ff.
[036:96] Becker, W. C.; R. S. Krug: The
parent attitude research instrument – A research review. Child
Development 1965, 329 ff.
[036:97] Bronfenbrenner, U.:
Socialization and social class through time and space. In: Maccoby u.
a.: Readings in Social Psychology, New York 1958.
[036:98] Bronfenbrenner, U.: Wandel der
amerikanischen Kindererziehung. In: L. v. Friedeburg (Hrsg.): Jugend in
der modernen Gesellschaft. Köln/Berlin 1965.
[036:99] Child, J. L.: Socialization.
In: G. Lindzey (Hrsg.): Handbook of Social Psychology, Bd. II, Reading,
Mass., London: Addison-Wesley Publ. Co. 1954.
[036:100] Children and their Primary
Schools. A Report of the Central Advisory Council for Education
(England). London: Her Majesty’s Stationary Office 1967.
[036:101] Craft, M.; J. Rayner; L. Cohen
(Hrsg.): Linking home and school. London: Longmans, Green and Co., Ltd.
1967.
[036:102] Devereux, jr., E. C.; U.
Bronfenbrenner; G. J. Suci: Zum Verhalten der Eltern in den Vereinigten
Staaten und in der Bundesrepublik. In: L. v. Friedeburg (Hrsg): Jugend in der modernen Gesellschaft. Köln/Berlin
1965.
[036:103] Douglas, J. W. B.: The home
and the school. London 1966.
[036:104] Douglas, J. W. B.; J. M.
Blomfield: Children under five. London 1958.
[036:105] Dührssen, A.: Heimkinder und
Pflegekinder in ihrer Entwicklung. – Eine vergleichende Untersuchung an
150 Kindern in Elternhaus, Heim und Pflegefamilie. Göttingen
1958.
[036:106] Eisenstadt, S. N.: Von
Generation zu Generation. München 1966.
[036:107] Fend, H.: Sozialisierung und
Erziehung (Diss.). Innsbruck 1967.
[036:108] Flechsig, K.-H.: Erziehen zur
Kreativität. Neue Sammlung 1966, 129 ff.
[036:109] Freeberg, N. E.; D. T. Payne:
Parental influence on cognitive development in early childhood. Child
Development 1967, 65 ff.
[036:110] Fürstenau, P.: Soziologie der
Kindheit. Gesellschaft und Erziehung, hrsg. von C. F. Furck u. a., Teil
II, Heidelberg 1967.
[036:111] Getzels, J. W.; Ph. W.
Jackson: Family environment and cognitive style: A study of the source
of highly intelligent and highly Creative adolescents. Am. Soc. Rev.
1961, 351 ff.
[036:112] Gildea, M. C. L. u. a.:
Maternal attitudes and general adjustment in school. In: J. C. Glidewell
(Hrsg.): Parental attitudes and child behavior. Springfield, Ill.:
Charles C. Thomas 1961.
[036:113] Glidewell, J. C. (Hrsg.):
Parental attitudes and child behavior. Springfield, Ill.: Charles C.
Thomas 1961.
[036:114] Gold, M.; C. Slater: Office, factury, store, and family. A Study of integration setting. Am. Soc.
Rev. 1958, 64 ff.
[036:115] Grimm, S.: Die
Bildungsabstinenz der Arbeiter. München 1966.
[036:116] Halsey, A. H.; J. Floud; C. A.
Anderson (Hrsg.): Education, economy and society. A reader in the
sociology of education. New York/London: The Free Press of Glencoe
1967.
[036:117] Havighurst, R. J.; A. Davis: A
comparison of the Chicago and Havard Studies of social-class differences
in child-rearing. Am. Soc. Rev. 1955, 438 ff.
[036:118] Hess, F.; F. Latscha; W.
Schneider: Die Ungleichheit der Bildungschancen. Olten
1966.
[036:119] Hitpass, J.: Einstellungen der
Industriearbeiterschaft zu höherer Bildung. Ratingen 1965.
[036:120] Höhn, E.: Der schlechte
Schüler. Sozialpsychologische Untersuchungen über das Bild des
Schulversagens. München 1967.
[036:121] Inkeles, A.: Industrial man:
The relation of status to experience, reception, and value. Am. J. Soc. 1960,
1 ff.
[036:122] Jackson, B.; D. Mardsen:
Education and the working class. Some general themes raised by a study of 88 working class children in
a northern industrial city. London: Routledge and Kegan Paul
1965.
[036:123] Jürgens, H. W.: Familiengröße
und Bildungsweg. Stuttgart 1964.
[036:124] Kemmler, L.: Erfolg und
Versagen in der Grundschule. Göttingen 1967.
[036:125] Kemmler, L.:
Erziehungshaltungen von Müttern vierzehnjähriger Jungen. Psych.
Rundschau 1960, 197 ff.
[036:126] Kemmler, L.; H. Heckhausen:
Mütteransichten über Erziehungsfragen. Psych. Rundschau 1959, 83
ff.
[036:127] Klausmeier, H. J.; W. Goodwin:
Learning and Human Abilities. New York: Harper and Row
1966.
[036:128] Kob, J.: Erziehung in Elternhaus und Schule – Eine soziologische Studie. Stuttgart
1963.
[036:129] Kogan, N.; M. A. Wallach: Risk
taking as a function of the Situation, the person and the group. In: New
directions in psychology III. New York: Holt, Rinehart and Winston, Inc.
1967.
[036:130] Kohn, M. L.: Social class and
parental values. Am. J. Soc. 1959a, S. 377 ff.
[036:131] Kohn, M. L.: Social class and
the exercise of parental authority. Am. Soc. Rev. 1959b, S. 352 ff.
[036:132] Lesser, G. S.; G. Fifer; D. H.
Clark: Mental abililities of children from different social-class and cultural groups.
Chicago: Univ. of Chicago Press 1965.
[036:133] Mays, J. B.: Education and the
urban child. Liverpool: Liverpool Univ. Press, 2. Auflage
1965.
[036:134] McClelland, D. C.: Die
Leistungsgesellschaft. Psychologische Analyse der Voraussetzungen
wirtschaftlicher Entwicklung. Hrsg, von I. J. Wendt und G. Fleischmann.
Stuttgart 1966.
[036:135] McClelland, D. C. u. a.:
Talent and society. Princeton: D. van Nostrand Company, Inc., 2. Auflage
1959.
[036:136] Meierhofer, M.; W. Keller:
Frustration im frühen Kindesalter. Bern/Stuttgart 1966.
[036:137] Mussen, P.: Early
Socialization: Learning and Identification. In: New Directions in
Psychology III. New York: Holt, Rinehart and Winston 1967.
[036:138] Naegele, K. D.; D. F. Aberle:
Middle-class Father occupational role and attitudes toward children. Am.
J. Orthopsych., 22, 1952, 4.
[036:139] Newson, J.; E. Newson: Infant
care in an urban society, London: George Allen and Unwin Ltd.
1963.
[036:140] Nichols, R. C.: Parental
attitudes of mothers of intelligent adolescents and creativity of their
children. Child Development 1964, 1041 ff.
[036:141] Parsons, T.; R. F. Bales:
Family, socialization, and the interaction process. Glencoe/Ill.
1955.
[036:142] Passow, A. H. (Hrsg.):
Education in depressed areas. New York: Teachers College Press
1963.
[036:143] Peisert, H.; R. Dahrendorf:
Der vorzeitige Abgang vom Gymnasium. Studien und Materialien zum
Schulerfolg an den Gymnasien in Baden-Württemberg 1953–1963. Villingen
1967.
[036:144] Pongratz, L.:
Prostituiertenkinder – Umwelt und Entwicklung in den ersten acht
Lebensjahren. Stuttgart 1964.
[036:145] Reissmann, L.: Levels of aspiration and social class. Am. Soc. Rev. 1953, S. 233 ff.
[036:146] Roberts, J. I. (Hrsg.):
Children in the urban slum. New York: The Free Press 1967.
[036:147] Rolff, H. G.: Sozialisation
und Auslese durch die Schule. Bd. VII der Reihe: Gesellschaft und
Erziehung, hrsg. von C. F. Furch u. a. Heideberg 1967.
[036:148] Rosen, B. C.; R. G. D’Andrade:
The psychosocial origins of achivement motivation. Sociometry 1959, S.
185 ff.
[036:149] Schelsky, H.: Wandlungen der
deutschen Familie in der Gegenwart. Dortmund 1953.
[036:150] Smelser, N. J. u. W. T.
(Hrsg.): Personality and social Systems. New York/London/Sydney: John
Wiley and Sons, Inc. 1963.
[036:151] Stolz, L. M.: Influence on
parent behavior. Stanford/California: Stanford University Press
1967.
[036:152] Strzelewicz, W.; H. D. Raapke;
W. Schulenberg: Bildung und gesellschaftliches Bewußtsein. Eine
mehrstufige soziologische Untersuchung in Westdeutschland. Stuttgart
1966.
[036:153] Torrance, E. P.: Cultural
discontinuities and the development of originality. In: J. I. Roberts (Hrsg.), School children in the urban slum. New York: The Free Press
1967.
[036:154] Waters, E.; V. J. Crandall:
Social class and observed maternal behavior from 1940 to 1960. Child
Development 1964, 1021 ff.
[036:155] White, M. S.: Social class,
child rearing practices, and child behavior. Am. Soc. Rev. 1957, 704
ff.
[036:156] Wurzbacher, G.: Leitbilder
gegenwärtigen deutschen Familienlebens. Stuttgart 1954.